جنگل دالخانی

جنگل دالخانی زیباترین جنگل رامسر

از مهم ترین و زیبا ترین و بکر ترین مکان های گردشگری طبیعی میشه از جنگل دالخانی نام برد. برای اینکه متوجه بشین که این جنگل چقدر زیباست فقط کافیه بدونین که در جنوب شرقی رامسر قرار داره و از طرفی هم در مسیر دسترسی به ییلاقات گرسماسر هستش. دالان بهشت در استان مازندران و حوالی رامسر.

جنگل دالخانی گرسماسر

جنگل دالخانی این روز ها مورد توجه بسیاری از گردشگران و همینطور آژانس های مسافرتی و گردشگری قرار گرفته و بسیاری از گردشگران از این جنگل به عنوان دالان بهشت یاد میشه.

جنگل دالخانی مازندران

این جنگل ها حدود 800 متر از سطح دریا ارتفاع دارن و محلی مناسب برای کوه نوردان و جنگل نوردان هستش.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی رو که به نام های دیگه مثل دالاخانی و یا دالیخانی هم میشناسنش، از آب و هوایی بسیار مناسب برخورداره و به دلیل اینکه در ارتفاعات قرار داره و فاصله ی نسبتا” مناسب از دریا باعث کم تر بودن رطوبت از رامسر و همینطور دمای پایین تر هوا هم هستش اما این خنک بودن نسبت به گرسماسر کمتر هستش و توی فصل های خیلی گرم بهتر هست که از گرسماسر دیدن کنید و در فصل های معتدل تر مثل اردیبهشت و خرداد به دالخانی برید و همینطور از هوای مه آلود و حضور ابر ها که فضای بکر و سرسبز این جنگل رو دوچندان میکنه هم دیدن کنید.

جنگل دالخانی رامسر

به دلیل معروف تر شدن این جنگل ها طی چند سال گذشته، حضور افراد در این جنگل ها بسیار زیاد تر شده و لطفا” در حین رفتن به دالان بهشت، کاری کنید که به بکر بودن و تمیز بودن این جنگل آسیب نزنید تا دیگران هم از این زیبایی استفاده کنند.

مسیر دسترسی به جنگل دالخانی

این جنگل از رامسر حدود 30 کیلومتر فاصله داره و از گرسماسر هم 20 کیلومتر. این جنگل در جاده ی پر پیچ و خم جنت رودبار قرار داره. جاده ای که در یک سو به گرسماسر و ایزکی و اکراسر میرسه و از طرف دیگه به لیماک و شستا میرسه.
درواقع از سمت رامسر اگر به این جنگل سفر می کنید، بدونین در مسیر بین تنکابن و رامسر به سه راهی جنت رودبار و در دهستان چهل شهید قرار داره.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *