دریاچه لزور و تنگه میشینه

دریاچه لزور به واسطه ی سد لزور ایجاد شده که در استان مازندران قرار داره و موقعیت آب و هوایی بسیار خوبی داره…
دریاچه لزور به معجز چشمه یا سیاه رود هم معروفه و اگه به اینجا رفتین و این اسم ها رو شنیدین متعجب نشین.

دریاچه لزور
این دریاچه شکلی مثلثی داره و عرض دریاچه لزور حدود 200 متره و عمقش هم حد اکثر به 15 متر میرسه.
دریاچه در نزدیکیه ده لزور قرار داره که منطقه ای ییلاقیه و 2350 متر از سطح دریا ارتفاع داره و مسیر کوهپیمایی کوهنوردانی هستش که قصد عزیمت به قله ی میشینه مرگ رو دارن.

دریاچه لزور مازندران
قله ی میشینه مرگ 4025 متر ارتفاع داره. در مسیر سعو به قله ی میشینه مرگ از مسیری گذر میکنین که به تنگه میشینه معروفه. تنگه میشینه محلیه بسیار زیبا و در این تنگه آبشاری قرار گرفته که به زیبایی تنگه میشینه افزوده.

دریاچه لزور فیروزکوه
اگه به دریاچه لزور و تنگه میشینه رفتین حتما” یادتون باشه که گذشتن و عبور کردن از این تنگه رو با دقت انجام بدین چرا که این تنگه بسیار باریکه و خیلی جاها نیاز دارین تا برای عبور از این مسیر از دیواره های تنگه کمک بگیرین و درواقع مسیر بسیار باریکیه اما خیلی هم زیباست.

دریاچه لزور تنگه
مسیر دسترسی به دریاچه لزور و تنگه میشینه
وقتی که از تهران به سمت فیروزکوه و درواقع توی جاده ی فیروزکوه قرار گرفتین، حدودا” 10 کیلومتر مونده که به شهر فیروزکوه برسین، یک فرعی سمت چپتون میبینین (که درواقع میشه شمال جاده) و تابلویی دیده میشه که زده “بخش ارجمند” و بای اینکه این فرعی رو رد نکنین یادتون باشه در همین حوالی یک پمپ بنزین هستش به نام نمرود. وارد جاده ی فرعی که شدین بعد از 25 کیلومتر به ارجمند میرسین و یک تابلویی میبینین که زده “ده لزور” و به این سمت میرید و این جاده خاکیه و تا انتهاش که برید میرسین به دریاچه لزور.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *