منارجنبان اصفهان

منارجنبان ، بنایی شگفت انگیز

یکی از آثار دیدنی استان اصفهان و شهر اصفهان منارجنبان هستش که توجه بسیاری از گردگران داخلی و خارجی و به خودش جلب کرده. با توجه به مدارک موجود در زمانه حکومت فردی به اسم محمد خدابنده اولجایتو ساخته و محل دفن یکی از عرفا زمان به اسم عمو عبدالله‌بن‌محمود صقلابی بوده. طبق نوشته روی قبر  که 716 میباشد و تحقیقات انجام شده سال ساخت بنا این عدد نامیده شده.

منارجنبان

ایوان آرامگاه این فرد 10 متر ارتفاع و 2 مناره داره و مناره ها ارتفاع 17 متری و عرض 9 متری داره.پله های مارپیچ راهروها و پشت بام و به هم وصل میکنه و شت بام به مناره ها را داره. دلیل شهرت جهانی منارجنبان تکون خوردن منارهاشه که ویژگی اون اینه که با تکان یک مناره کل ساختمون و مناره دیگه تکون میخوره.

منارجنبان تاریخی

برخی از تاریخ شناسان معتقدند که منارجنبان توی زمان ایلخانیان ساخته شده و به روش مغول ها ساخته شده ولی وجود مناره ها حاکی از اونه که توی حکوت صفوی این دو به ایوان وصل شدن. هنوز بعد از گذشت چندین سال و تحقیق روی بنا دلیل حرکت مناره ها معلوم نشده.ولی نظره وجود داره که به نظریه دو پلر یا تشدید معروفه و دلیل فیزیکی رو توجیه میکنه.

منارجنبان اصفهان

منار‌جنبان اصفهان به سبب حرکت کردن مناره‌هایش معروف شده است. استادکاران و هنرمندان خوش‌سلیقه‌ی آن زمان، این بنا را با معماری خارق‌العاده‌ای ساخته‌اند که توجه خیلی از مهندسان و باستان‌شناسان داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است. این بنای تاریخی، از دیگر عمارت‌های چشم‌گیری است که همه روزه شاهد بازدید جمع کثیری از مردم، بخصوص گردشگران خارجی است.

منارجنبان تاریخ

مسیر دسترسی به منارجنبان

منارجنبان در استان اصفهان و شهرستان اصفهان و در حدود ۶ کیلومتری جاده اصفهان طرف نجف‌آباد هستش. این بنا سمت راست جاده ساخته شده. اطراف این بنا، مکان های تاریخی‌ دیگری که نامش آتشگاه هستش وجود داره.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *