کویر ریگ جن باتلاق

کویر ریگ جن اسرار آمیزترین منطقه در ایران

کویر ریگ جن یکی از مخوف ترین و اسرا آمیزترین مناطق در خاک ایرانه و به دلایلی که براتون توضیح میدم، بهش مثلث برمودای ایران هم میگن. بسیاری انسان ها بودند که از این کویر جون سالم به در نبردند و بعضیاشون هم فقط ماشینون رو به جا گذاشتن…

کویر ریگ جن باتلاق

کویر ریگ جن در استان سمنان قرار داره و بخشی از دشت کویره و توی جنوب غرب و غرب دشت کویر قرار داره و بسیاری از مردم معتقدند که این سرزمین نفرین شده هستش.

عدم وجود هیچ گونه آب و چشمه و یا نهری در این منطقه باعث شده که حتی در زمان های گذشته مسیر کاروان ها رو طوری انتخاب می کردند که از این کویر عبور کنن.

وجود باتلاق های بسیار و عجیب هم بر مخوف تر بودن کویر ریگ جن اضافه کرده. تا به حال اتفاقات عجیب و غیر قابل توجیه بسیاری در این کویر روی داده و برای همین دلایل هستش که این سرزمین رو نفرین شده می دونن.

کویر ریگ جن سمنان

فرو رفتن در باتلاق ها باعث مرگ و حتی ناپدید شدن بسیاری از افراد و اتومبیل هاشون شده. همه ی این ها دلایلی هستش که بسیاری از افراد جرات سفر کردن به این منطقه رو ندارن.

کویر ریگ جن بدون آب

اگه از اعتقادات مردم محلی که ساکن شهر های اطراف این کویر هستن بگم، باید گفت که این مردم معتقدند که ارواح پلید در کویر ریگ جن حکومت می کنن و کسی که وارد قلمرو اونا بشه رو میبلعند و اون فرد دیگه به خونش برنمی گرده.

به دلیل وزش باد بسیار که در هوای کویری بوجود میاد و عموما” این بادها از سمت غرب به شرق می وزند، در قسمت های غربی این کویر شیب ملایم تر از قسمت شرقیه و می شه گفت عبور اتومبیل در این کویر و از قسمت شرقی به سمت غرب بسیار مشکل یا حتی یه جورایی غیر ممکنه.

کویر ریگ جن مخوف

این کویر 3800 کیلومتر مربع وسعت داره. در حال حاضر به دلیل نبود آب و منابع مورد نیاز موجودات، هیچ گونه موجود زنده ای توی این منطقه به چشم نمیاد.

کویر ریگ جن یکی از جاهایی هستش که ما به شما پیشنهاد نمی کنیم تا به این منطقه برید، اما به هر حال اگه یه روزی قصد سفر به اینجا رو داشتین یادتون باشه لوازم مخصوص کویرنوردی رو همراهتون ببرین و حتما” به صورت گروهی و با چند اتومبیل به این محدوده برید و مهم ترین چیزی که برای سفر به مناطق کویری نیازه و اون نقشه هست رو حتما” فراموش نکنید و حتما” با فردی که با این منطقه آشنایی داره به اینجا برید تا هم امنیت داشته باشین و هم اینکه زنده برگردین. البته اگه تا به حال کویر نوردی نداشتین و این اولین تجربتون هستش ما اصلا” کویر ریگ جن رو بهتون پیشنهاد نمی کنیم.

کویر ریگ جن

یادتون باشه اگر خواستین به این کویر برین حتما” حداقل برای 15 روز آذوقه و غذا و مایحتاجتون رو ببرین.

در آخر باید بگم که در سال های اخیر افراد بسیاری به این کویر رفتند و هیچ اثری از روح و جن نبود اما باتلاق ها و خوف کویر رو از نزدیک دیدن.

مسیر دسترسی به کویر ریگ جن

بهترین راه برای رفتن به این کویر جاده ای هستش که در شمال شرقی پارک ملی کویر قرار داره و اسمش جاده سنگفرش ملک آباده.

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *