پارک جنگلی ناهارخوران گرگان ، جاذبه ای در شمال کشور

سفر امروزمون به اعماق جنگله . جایی که به دلیل وجود درختان تنومند و طبیعت زیبا ، برای تمدد اعصاب و دوری از هیاهوی شهری ، جای بسیار مناسبیه . جایی در نقاط شمالی کشور. از توابع استان گلستان . بله ، امروز میخوایم بریم به پارک جنگلی ناهارخوران گرگان . با ما همراه باشید .

 

Nahar Khoran-1
احتمالا بارها اسم پارک جنگلی ناهارخوران گرگان رو شنیده اید یا اگر به مناطق شمالی کشور سفر کرده باشید ممکنه به اونجا هم سری زده باشین. این پارک جنگلی که یکی از نقاط مهم گردشگری شمال کشور و استان گلستانه، سالانه میزبان جمعیت زیادی از مسافران و افراد بومی می باشد. اما واقعا چرا اسم این جنگل ناهارا خورانه؟پارک جنگلی ناهارخوران گرگان

قضیه از این قراره که در زمان های قدیم، زمانی که مردم استان گلستان برای زیارت خانه ی کعبه و یا امام رضا (ع) قصد سفر داشتن، بعد از ماه ها دوری، اطرافیانشون در منطقه زیارت به استقبالشون می اومدن و اونجا توقف می کردن و ناهار رو در این منطقه میخوردن. این شد که اسم این منطقه رو ناهارخوران گذاشتن و به پارک جنگلی ناهارخوران گرگان معروف شد.سفر به پارک جنگلی ناهارخوران گرگان

در واقع میشه گفت در زمان های قدیم فاصله ی بین پارک جنگلی ناهارخوران گرگان با مرکز شهر، چیزی در حدود 8 کیلومتر بوده. اما با وسعت مناطق مسکونی اون منطقه، الان یه خیابون بین مرکز شهر و ناهارخوران فاصله هست. و ناهارخوران یکی از خیابان های اصلی شهر گرگان حساب میشه.

گشت و گذار در پارک جنگلی ناهارخوران گرگان

این جنگل در 4 فصل زیباست و گردشگران زیادی رو میزبانی میکنه. در فصل زمستان در اوقات برفی، مسافران به بهانه ی برف بازی و دیدن مناظر زیبایی که برف در این جنگل ایجاد می کنه به این منطقه میان و فصل پاییز، جشنواره ی رنگ هاست. درختان رنگهای زرد، نارنجی، گلبهی به خود میگیرن و زیبایی وصف ناپذیری به جنگل میده. در فصل بهار درختان با برگ های تازه جوانه زده و سبز روشن، چشم رو نوازش میده و فصل تابستان میزبان گردشگرانی است که به دور از هیاهوی شهر، به این منطقه سفر کردن. خلاصه میشه گفت هر فصلی که به پارک جنگلی ناهارخوران گرگان سفر کنین، روزی به یاد موندنی در دفتر خاطرات ذهن شما ثبت میشه.
nywusua3jif0qoj1yxke3pzj-pic

کمی آنطرف تر از پارک جنگلی ناهارخوران گرگان، به روستای زیارت میرسیم که در واقع ییلاق این منطقه محسوب میشه با آب و هوایی مطبوع و مناظری زیبا. این روستا قدمت زیادی داره و علاوه بر خانه های قدیمی و بافت قدیمی آن، دو آبشار موجود در این روستا و چشمه های آب گرم هم از نقاط دیدنی این روستا محسوب میشن.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی ناهارخوران گرگان

برای رفتن به پارک جنگلی ناهارخوران گرگان، اگر از تهران قصد عزیمت دارین، حدود 8 ساعت در راه هستین. ابتدا به سمت قائمشهر میرین و بعد از اون به سمت ساری و گرگان. از شهر گرگان تا پارک جنگلی ناهارخوران حدودا 20 دقیقه تو راه خواهید بود.

دیدن این منطقه در همه ی فصل ها پیشنهاد میشه. اما در فصول گرم مثل تیر و مرداد، به علت رطوبت زیاد هوا، ممکنه کمی در طول روز اذیت بشین.

پا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *