جنگل الیمستان

امروز میبرمتون به جنگل الیمستان که در آمل قرار داره و در روستای الیمستان.

[su_button url=”#map” style=”3d” background=”#3cf3db” color=”#000000″ size=”6″ center=”yes” radius=”0″ icon=”icon: map-marker” icon_color=”#ed8038″ rel=”nofollow” title=”مشاهده مسیر بر روی نقشه”]مشاهده مسیر[/su_button]

جنگل الیمستان بهار

الیمستان خودش یه روستای توریستی هستش از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل. جنگل الیمستان، محل رویش گیاهی به اسم الیما هستش که در ماه اردیبهشت رشد می کنه. میگن نام جنگل الیمستان هم برگرفته از اسم این گیاهه. الیمستان یکی از مناطق توریستی ایران است که تورهای زیادی سالانه برای تفریح و سفر به دل طبیعت الیمستان می روند. این منطقه فضای فوق العاده ای هستش برای کسانی که علاقه به عکاسی دارن و طبیعت بکر و زیبایی جنگل و مراتع و سر سبزی آن وصف ناشدنیه. آب مردم آن از چشمه تامین میشه و محصول اون غلات ، لبنیات و عسل هست.

جنگل الیمستان آمل

.

جنگل الیمستان و قله

قله الیمستان هم یکی دیگر از جاذبه های این روستاست که زمستون و بهار، کوهنوردای زیادی رو جذب می کنه. قله ای که حدود ۲۵۱۰ متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین گزینه های کوهنوردی در زمستون هستش. اگر اهل کوهنوردی باشین، این قله بهترین گزینه ی سفر برای کوهنوردی حساب میشه و مناسبه و توی کل مسیر دامنه شرقی، قله دماوند جلوی چشمای شماست و چشم انداز خیلی خوبی داره.

جنگل الیمستان روستای الیمستان

اما شاید از همه جالب تر منطقه نقش پای رستم باشه که تعجب همه کوهنوردان رو به خودش جلب میکنه. نرسیده به قله جای دو شهاب سنگ بزرگ دیده می شه که حفره هایی به عمق 10 متر ایجاد کرده. بومیان منطقه ، افسانه ای زیبا برای این چاله ها دارند. اونا معتقدن که این گودال ها جای زانوهای رستم هستش که در این منطقه زانو زده و از آب دریا نوشیده!
جنگل الیمستان واقعا” فوق العادس پس لطفا” اگه از این جنگل دیدن کردین به طبیعت آسیب نرسونین و یادتون باشه طبیعت امانتی هست در دست ما…

جنگل الیمستان

مسیر دسترسی

آمل کیلومتر ۲۰ و از تهران، کیلومتر ۱۴۰ جاده هراز، یه جاده ی فرعی سمت راست به تابلو زده امام زاده قاسم یا امامزاده لهاش می رسین و بپیچین داخل فرعی ، در ادامه مسیر به یه دو راهی می رسین که باید جاده سمت چپ را دنبال کنین. جاده فرعی آسفالته باریک با پیچ و خم بسیار حدود 7 کیلومتر هستش که ابتدا ما رو به روستای لهاش و بعد از 5 کیلومتر این مسیر خاکی شما به روستای الیمستان می رسونه ، قبل از رسیدن به جنگل، در ابتدای ورود به الیمستان روستایی قرار دارد که لهاش نامیده می شه که در کوهستانی معتدل و مرطوب واقع شده ، از اونجا با پشت سر گذاشتن آبادی وارد جنگل می شین.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *