جزیره هرمز ، رنگین کمانی زیبا در خلیج فارس

اگر شما هم مثل من از رنگ و چیزای رنگ و وارنگ لذت میبرین ، شاید باورتون نشه که امروز میخوام به یه جای رنگ و وارنگ ببرمتون . این جای رنگی رنگی ، تو کشور خودمونه و لازم نیست پول خیلی زیادی خرج کرد تا بشه رفت و دید . یه جایی تو خلیج فارس خودمون و یه جورایی میشه گفت سوگلی خلیج فارسه . جزیره ی رنگین کمان خلیج فارس ، جزیره هرمز .

 

جزیره هرمز ایران
جزیره هرمز در ورودی خلیج فارس قرار داره و در فاصله ی 8 کیلومتری بندرعباسه و نزدیک ترین جزیره به قشمه . کل مساحت جزیره هرمز 42 کیلومتر مربعه و شما پیاده ، میتونین در عرض سه ساعت جزیره رو دور بزنین . اگرم سختتونه ، میتونین برای دور زدن جزیره از دوچرخه هایی که اجاره داده میشه استفاده کنین .

هرمز
یکی از ویژگی های منحصر به فرد این جزیره ، خاک رنگی اون هست . چیزی که شاید بارها در رسانه ها تصاویری ازش دیده باشین ، اما به احتمال خیلی زیاد قبل از اینکه بخواین بدونین کجاس ، فکر کردین که مسلما ایران نیست . در درجه دوم شاید به نظر بیاد این خاک رنگ شده است . اما واقعیت اینه که خاک این جزیره رنگیه . منظور از رنگی هم تنها یکی دو رنگ نیست . بلکه به دلیل تنوع رنگی بالای جزیره هرمز ، هر ساله جشنواره ای از نقاشی با خاک های جزیره گذاشته میشه که اینم به جذابیت های این جزیره اضافه میکنه .

جزیره هرمز
از جذابیت های طبیعی جزیره هرمز میشه از ساحل زیبای اون با ماسه های رنگی ، پوشش مرجانی زیر دریا ، و خرچنگ های کوچک که ساکنین قدیمی جزیره هستن نام برد .

هرمز خلیج فارس

طبیعت جزیره هرمز

از طرفی در قسمتی از جزیره که شبیه دشت میمونه ، آهو های کوچک به چشم میخورن که آزادانه به جست و خیز مشغولند . یکی دیگه از جذابیت های جزیره هرمز ، گنبد نمکی و سنگ های نمکیه که در جزیره دیده میشه . در قسمت هایی از جزیره بلور های نمک بزرگ به چشم خورده میشه که به دلیل تنوع بالای سنگ ها و کانی های موجود ، زمین شناسان هم از طرفداران این جزیره هستن .

هرمز ایران
اگر به جنوب و جنوب غرب جزیره هرمز برین ، غارهای دریایی رو میبینین که شاید تا به حال جایی ندیده باشین . این غارهای کوچیک دریایی میتونه استراحتگاهی برای کسانی باشه که دنبال هیجان و چیز های غیر معمول هستن .

191__1465371760_5.113.96.202
علاوه بر خاک و ساحل رنگی هرمز ، کوه های رنگی هم در جنوب جزیره به چشم میخوره . کوه هایی با رنگ سفید ، قرمزو زرد . شاید باور کردنی نباشه اما کوهی به رنگ قرمز به اسم “گلک” که در جنوب جزیره هرمز قرار داره و حدود 200 متر ارتفاع داره ، دارای خاک قرمز رنگ خوراکیه که اهالی جزیره از خاک اون به عنوان ادویه استفاده می کنن . همچنین از این خاک برای رنگ در تهیه ی لوازم آرایش ، سرامیک سازی و رنگسازی استفاده میشه .
اگر به دیدن جزیره هرمز رفتین ، پیشنهاد می کنیم دیدن معدن خاک سرخ جزیره رو از دست ندین .

زیبایی های جزیره هرمز
جزیره هرمز علاوه بر ساحل زیبا ، کوه های رنگی ، ساحل رنگین کمان ، جاهای دیدنی دیگه ای هم داره که دیدن اونها خارج از لطف نیست . برج ناقوس ، قصر صورت ، قلعه ی پرتقالی ها ، خانه زعفرانی ، ویرونه های دارالعلم قدیم ، برج تیر انداز ، زیارتخانه ی حضرت خضر ، قصر بی بی گل و خرابه های شهر قدیم هرمز از نمونه هایی از دیدنی ای جزیره هرمز محسوب میشه .

مسیر دسترسی به جزیره هرمز

اولین توصیه ی ما اینه که در اوایل فصل بهار یا پاییز و زمستون به جزیره هرمز سفر کنین . اگر قصد عزیمت به هرمز رو از تهران به وسیله هواپیما دارین ، 1 ساعت و 35 دقیقه تو پرواز هستین . اگر از قشم به وسیله ی قایق های پر سرعت بیاین ، حدودا 30 دقیقه بعد به جزیره میرسین و از بندرعباس ، کمی بیشتر از 30 دقیقه تو راه هستین .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *