دره نی گاه

دره نی گاه یا دره نگار

دره نی گاه یا نگار از جمله جاذبه های طبیعی و فوق العاده زیبایی هستش که شاید اسمش تا به حال به گوشتون نخورده باشه. اما خوبه که با این جاذبه ی فوق العاده زیبا و دیدنی آشنا بشین و ما امروز اطلاعاتی رو در مورد این جاذبه در اختیارتون می گذاریم.

دره نی گاه

دره نی گاه که بعضی ها بهش میگن دره نیگاه و همینطور دره نگار هم معروف هستش در استان بسیار زیبا و دیدنی لرستان قرار داره. در برخی از قسمت ها به شکل تنگه هم هستش. قبل تر با دریاچه ی گهر آشنا شدین و توضیحاتی رو در مورد این دریاچه ی زیبا بهتون داده بودیم.

دره نی گاه لرستان

آب وارد شده از این دریاچه به رود خانه ی سفید آب پس از طی کردن چندین کیلومتر به بخش صخره ای می رسه که در ابتدا بسیار عریض هست و نهایتا” عرض این رودخونه کم و کم تر میشه.

دره نی گاه دریاچه گهر

به این دره های صخره ای دره نی گاه میگن و رودخونه ای که از میان این دره می گذره همونطور که گفتیم سفید آب نام داره. آب رود خونه ی سفید آب از دو رود دره خرس و دره گردو زیاد میشه و جریان زیادی پیدا می کنه.

دره نی گاه یا تنگه نی گاه

به دلیل صخره ای بودن و همینطور جریان آب، با ورود به این منطقه و این دره با آب و هوای خنکی مواجه میشین. به دلیل خنک بودن نسبی دره نی گاه، فصل پیشنهادی ما فصول گرم تر مثل اواخر بهار تا اوایل پاییز هست چرا که در فصول سرد تر جریان رودخونه هم بیش تر هستش.

دره نی گاه رود سفید آب

خوشبختانه این دره به دلیل کمتر دیده شدن و کم تر شنیده شدن توسط بشر، بسیار دست نخورده و بکر هستش و بیشتر کوهنوردانی که قصد عزیمت به منطقه ی اشترانکوه رو دارن یا طبیعتگردان حرفه ای از این دره بازدید می کنند و گاها” تور هایی که به بازدید از دریاچه گهر می پردازند، از این دره هم دیدن می کنند.

دره نی گاه

برای رفتن به این دره از سمت دریاچه گهر فقط پیاده می تونین برین. این دره هم مثل منطقه ی حفاظت شده ی اشترانکوه توسط سازمان محیط زیست در حال حفاظت هستش.

مسیر دسترسی به دره نی گاه

این دره از 6 کیلومتری دریاچه زیبا ی گهر شروع میشه و تا روستای تی ادامه داره.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *